Podle zjištění nizozemského Institutu pro dopravně bezpečnostní výzkum SWOV až v 68 procentech případů se těsně před nehodou řidiči zabývali aktivitami, které snižovaly jejich koncentraci na dění na silnici. Řada rozptylujících aktivit je skutečně život ohrožující.
Čím se vlastně řidiči za jízdy rozptylují? Vytáčení čísla na mobilu zvyšuje riziko vzniku nehody 12krát. Čtení či psaní, podobně jako vztek či křik, zvyšují riziko zhruba 10krát. Nebezpečná je i snaha dosáhnout za jízdy na nějaký předmět ve vozidle. Během této doby musí šofér počítat s 9 krát vyšším rizikem nehody. Pozorování objektů mimo vozidlo s sebou nese sedminásobné zvýšení rizika havárie. Psaní textové zprávy na mobilu šestinásobné.
Přesto podle mezinárodního průzkumu provedeného nizozemskou výzkumnou institucí SWOV až 35 procent šoférů za jízdy často čte došlé zprávy na mobilu a 30 procent je dokonce posílá. Bez nebezpečí není ani ovládání navigace během řízení. To s sebou nese téměř 5krát vyšší nebezpečí havárie. Telefonický rozhovor navyšuje pravděpodobnost nehody více než 2krát.
Téměř stejné nebezpečí hrozí v případě, kdy řidič za jízdy jí, pije nealko nápoje či se věnuje ovládání autorádia. Riziko nehody z důvodu roztěkanosti je u mladých řidičů výrazně vyšší než u jejich zkušených kolegů.
Článek byl převzat z Židlochovického zpravodaje se souhlasem vydavatele.
EKO KOMÍNY, s.r.o.Hrušovany u Brna nabízí volné pracovní místo na plný úvazek (HPP, práce na IČO). Pro uchazeče se středoškolským vzděláním s maturitou. ➤ Na pozici expedientky(a), fakturantky(a), hledáme novou kolegyni / kolegu do zavedené…
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
23.6.2025 | Jarní zahrádková sezóna je tady. Po zimě je v ní často spousta odpadu a další bioodpad přibude v průběhu vegetace. Nejlepším způsobem, jak bioodpad zlikvidovat, je umístit jej do kompostéru a pak jen čekat, až se z něj samovolně...